قالب وردپرس

پشتیبانی و مشاوره : 09366029662 - 05138540948
شما اینجا هستید

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و رعایت نکاتی برای موفقیت در فروش

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و رعایت نکاتی برای موفقیت در فروش
سید حسن حسینی ۱ فروردین ۹۵ بلاگ یک دیدگاه 194 بازدید

چطور می‌توانم وب‌سایت فروشگاهی برای کسب‌وکارم راه‌اندازی کنم؟

ساده است.
برای ایجاد یک وب‌سایت فروشگاهی در ابتدا باید سایتی داشته باشید که مقدمه آن خرید دامنه و ‌هاست است.
برای کسانی که هنوز با دامنه و‌هاست آشنا نیستند، می‌خواهم با مثالی ساده مفهوم آنها را توضیح دهم.

‌هاست و دامنه مانند یک مغازه است. اگر بخواهید مغازه‌ای داشته باشید باید در ابتدا اسمی برایش انتخاب کنید: مثلا «کفش‌فروشی علی» که در واقع همان دامنه ما محسوب می‌شود: alishoes.com. حالا فضایی را که داخل مغازه هست و می‌توان اجناس را در آنجا قرار دارد در نظر بگیرید: این فضا را در سایت‌هاست می‌نامند که مثلا می‌تواند ۲۰۰ مگابایت باشد.

افرادی که می‌خواهند دامنه‌ای ثبت کنند، می‌توانند از بین دات‌آی‌آر، دات‌کام و سایر دامنه‌ها انتخاب کنند اما بهتر است دامنه ایرانی یعنی دات‌آی‌آر ثبت کنند.

کاربران معمولا نمی‌دانند که باید برای شروع کار چند مگابایت‌هاست بخرند و در این مرحله دچار استرس می‌شوند. شما باید این را بدانید که‌هاست قابل ارتقاست و نمی‌توان میزان فضای مورد نیازتان را از قبل پیش‌بینی کرد. بهتر است برای شروع حجم سبکی مانند ۵۰ مگابایت و ۵ گیگابایت پهنای باند بگیرید تا ریسک‌پذیری کمتری نیز داشته باشد. هزینه‌ای که تا به اینجا متقبل شده‌اید حدود ۶۰ هزارتومان‌هاست و زیر بیست هزارتومان برای دامنه ایرانی است. از اینجا به بعد باید در مورد نحوه راه‌اندازی وب‌سایت‌تان تصمیم‌گیری کنید.

ساده‌ترین روش راه‌اندازی وب‌سایت این است که از یک سیستم مدیریت وب رایگان استفاده کنید که معروف‌ترین آن وردپرس است. بعد از ثبت وردپرس بر روی سایت‌تان شما یک سایت وبلاگی خواهید داشت. اگر می‌خواهید سایت‌تان را به فروشگاه تبدیل کنید، باید پلاگین ووکامرس را روی آن نصب کنید. برای یادگیری ادامه کار نیز می‌توانید با جست‌وجوی عبارت « آموزش وردپرس و آموزش ووکامرس » آموزش‌های زیادی در این باره دریافت کنند.

با شرکت‌های COD کار کنید تا کالایتان را به راحتی به دست مشتری برسانید

بعد از این که کاربران از وب‌سایت شما بازدید کردند، محصولی را سفارش دادند و هزینه را پرداخت کردند، نوبت شماست که دست به کار شوید و آن کالا را به دست آنها برسانید. به سادگی می‌توانید با شرکت پست هماهنگ کنید تا ماموری به دفتر کار یا انبار شما بیاید، بسته را تحویل بگیرد و به دست مشتری برساند. اما روش دیگری نیز وجود دارد. گاهی مشتریان نمی‌خواهند هزینه محصول را به صورت آنلاین پرداخت کنند و ترجیح می‌دهند پس از دریافت محصول موردنظر هزینه آن را بپردازند. به این شکل از پرداخت، پرداخت در محل یا COD (Cash On Delivery) می‌گویند. شرکت‌های زیادی هستند که این نوع تحویل کالا را برای شما انجام می‌دهند که معروف‌ترین آنها Pardakht.ir است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید عبارت «پرداخت در محل» را در گوگل سرچ کنید.

مشکلی به نام چگونگی پرداخت هزینه کالا و خدمات به صورت آنلاین

نحوه پرداخت آنلاین هزینه کالا و خدمات در ایران به چند صورت انجام می‌شود:

  1. درگاه پرداخت مستقیم
  2. درگاه پرداخت غیرمستقیم
  3. در آینده نزدیک پرداخت از طریق کدهای USSD

درگاه‌های پرداخت مستقیم به بانک‌ها متصل می‌شوند. این نوع درگاه مختص افرادی است که وجهه حقوقی دارند؛ یا شرکتی ثبت کرده‌اند یا جواز کسب گرفته‌اند. این افراد باید در ابتدا نماد اعتماد الکترونیکی خود را بگیرند و سپس با بانک‌های پیشرو مانند پارسیان یا ملت قرارداد ببندند.

درگاه‌های پرداخت غیرمستقیم یا واسطه مانند زرین‌پال و پارس‌پل در حال رشد هستند. شما به راحتی می‌توانید با هویت واقعی خودتان در این درگاه‌ها ثبت‌نام کنید. تنها مشکلی که در این میان وجود دارد این است که پول واریز‌شده سه روز در حساب آن درگاه بلوکه می‌شود. دلیل این کار نیز این است که اگر مشتری از خرید خود ناراضی بود بتواند بعد از طرح شکایت و برگزاری یک دادگاه مجازی بر اساس سیستم تیکتینگ، پول خود را پس بگیرد.

اما درگاه نوع سومی نیز وجود دارد. با توجه به این که در اپلیکیشن اینستاگرام نمی‌توان از لینک استفاده کرد و همین موضوع باعث دشواری در نحوه پرداخت هزینه کالا و خدمات می‌شود، نوع سومی از درگاه‌های پرداخت آنلاین که به صورت کدهای USSD هستند، مطرح شده‌اند. من فکر می‌کنم نسل بعدی این کدهای USSD مانند «آپ‌کن» و «سه‌سوت» راه حل مشکل پرداخت آنلاین ما هستند. شما می‌توانید در این سیستم‌ها ثبت‌نام و درگاه مختص خود را دریافت کنید. به عنوان مثال شما در درگاه *۷۸۰# ثبت‌نام می‌کنید و شماره اختصاصی خودتان، به عنوان مثال ۵۲۳۰ را دریافت می‌کنید. به این شکل مشتری به راحتی می‌تواند با استفاده از شماره و رمز دوم کارت بانکی‌اش، هزینه کالای شما را با شماره‌گیری *۷۸۰*۵۲۳۰# پرداخت و در نهایت رسید دیجیتال را از طریق پیامک دریافت کند.

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟یک دیدگاه
  1. هادی

    یه سایت فوق العاده با مطالبی کاربردی و اساتیدی برچسته واقعا که افرین
    ازتون بسیار ممنونم

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.