قالب وردپرس

پشتیبانی و مشاوره : 09366029662 - 05138540948
شما اینجا هستید

استفاده از شبکه های اجتماعی برای موفقیت در فروش

استفاده از شبکه های اجتماعی برای موفقیت در فروش
سید حسن حسینی ۱ فروردین ۹۵ بلاگ بدون نظر 141 بازدید

تفاوت بزرگی که میان کسب‌وکارهای امروزی و کسب‌وکارهای ده سال پیش وجود دارد این است که امروزه ابزاری به نام بازاریابی اینترنتی در دسترس مردم قرار گرفته است.
اگر تا به حال به دست به کار نشده‌اید و قدم در راه بازاریابی اینترنتی، چه از طریق وب‌سایت فروشگاهی و چه به وسیله شبکه‌های اجتماعی نگذاشته‌اید، سال جدید فرصت خوبی برایتان محسوب می‌شود تا در این حیطه سرمایه‌گذاری کنید. این روش یکی از کارآمدترین روش‌های کسب شهرت و محبوبیت برای کسب‌وکار، محصولات یا خدمات شماست.

شبکه‌های اجتماعی؛ برگ برنده شما در سال جدید

سوالی که همیشه از ما پرسیده می‌شود این است که چگونه می‌توان در میان حجم بالای فروشگاه‌های اینترنتی به محبوبیت رسید و دیده شد. امروزه بازاریابی با شبکه‌های اجتماعی بازار داغی دارد و هرکس با توجه به نیاز بازار خود به شکلی از این شبکه‌ها استفاده می‌کند. در حال حاضر در میان شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام را بهترین پلت‌فورم برای بازاریابی می‌دانند و دلیل آن چیزی جز تصویرمحور بودن، سهولت استفاده و سادگی آن نیست. اما اینستاگرام راه و روش مشخصی برای افزایش امتیاز ندارد، سئویی در کار نیست یا حتی استانداردی نیز از جانب گوگل مطرح نشده که کاربران بتوانند با رعایت آنها امتیاز بیشتری به دست آورند و به اصطلاح دیده شوند. اینستاگرام تجربی است و هر کس روش خودش را دارد. معمولا در هر حوزه کاری هشتگ‌های معروفی وجود دارد: مانند «#خلاقیت» یا «#موفقیت» در حوزه کسب‌وکار و استارت‌آپ یا «#طراحی_سایت» یا «#وردپرس» در حوزه طراحی سایت. هشتگ‌گذاری مناسب کلید موفقیت پیج‌های اینستاگرامی محسوب می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که هشتگ‌گذاری زمانی به کار می‌آید که پیج‌تان بسته یا private نباشد. روش مرسوم دیگر این است که مشارکت اجتماعی داشته باشید و درباره پست‌های دیگران نظر بدهید؛ البته این نظرات باید مثبت و سازنده باشند نه این که فقط از دیگران درخواست فالوکردن داشته باشید! روش دیگری که کارایی بسیار بالایی دارد این است که پیج‌هایی که با هم تداخل کاری ندارند، برای یکدیگر تبلیغات کنند. به عنوان مثال ما کار‌هاستینگ انجام نمی‌دهیم و به همین خاطر می‌توانیم با پیجی مرتبط به یک شرکت ‌هاستینگ تبادل داشته باشیم؛ تبادل به این معناست که ما برای آنها تبلیغات کنیم و آنها نیز همین کار را برای ما انجام دهند. به این شکل ما نه تنها تداخل کاری و تداخل مشتری نداریم، بلکه مشتریان هر دو طرف از این نوع تبلیغات خوشحال هم می‌شوند.
یکی از اشتباهاتی که معمولا در اینستاگرام صورت می‌گیرد این است که از هشتگ‌های نامربوط استفاده می‌شود. به نظر شما داشتن پنج هزار فالوئر وفادار و واقعی بهتر است یا به دست آوردن بیست هزار فالوئر غیر‌واقعی از طریق هشتگ‌گذاری نامناسب؟ مسلما می‌توان از طریق تعداد لایک‌ها و نظراتی که در زیر هر عکس گذاشته می‌شود دریافت که فالوئرهای یک پیج تا چه حد به آن پیج علاقه دارند.

مدیریت زمان برای کسب و کارهای اینترنتی

در ضمن به تمام دوستانی که مایلند در سال جدید کسب‌وکار اینترنتی خود را آغاز کنند توصیه می‌کنم در تمام شبکه‌های اجتماعی فعال باشند و اگر زمان و توانایی مدیریت همه آنها شبکه‌ها را ندارند، از ابزارهای آماده‌ای مانند ifttt.com استفاده و با فعالیت در اینستاگرام، دیگر شبکه‌ها را نیز از آن تغذیه کنند.

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟بدون نظر

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.